Kit de Semnătură Electronică

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița, în parteneriat cu Camera de Comerț a României și Alfa Trust Certification SA, vin în întâmpinarea nevoilor mediului de afaceri, printr-un serviciu nou, dedicat antreprenorilor: eliberare kit de semnătură electronică.

Semnătura electronică sau digitală reprezintă o metodă electronică de autentificare a identității și integrității unui document sau a unei informații digitale. Ea oferă o cale sigură de a confirma faptul că un document nu a fost modificat în timpul tranzacțiilor electronice și că provine de la sursa indicată.

Beneficiile semnăturii electronice:

✓ Autentificare și identificare:

Semnătura digitală permite identificarea clară și neechivocă a persoanei care a semnat documentul sau a creat informația digitală. Astfel, se asigură că mesajele și tranzacțiile electronice provin de la persoane autorizate și autentice.

✓ Integritate:

Semnătura digitală garantează că documentul sau informația digitală nu a fost modificată în timpul tranzacției electronice. Prin utilizarea algoritmilor criptografici, semnătura digitală este legată de conținutul documentului și orice modificare ulterioară a documentului va invalida semnătura.

✓ Non-repudiere:

Semnătura digitală oferă o dovadă juridică puternică și incontestabilă a intenției persoanei de a semna documentul. Odată ce semnătura digitală este aplicată, semnatarul nu poate nega ulterior faptul că a semnat documentul respectiv.

✓ Eficiență și ușurință în gestionare:

Semnătura digitală elimină necesitatea de a imprima documente, de a le semna manual și de a le trimite prin poștă sau prin alte mijloace tradiționale. Ea permite semnarea rapidă și sigură a documentelor și trimiterea lor electronică către destinatari într-un mod eficient și rapid.

✓ Legalitate:

Semnătura digitală este recunoscută în multe jurisdicții ca având aceeași valoare juridică ca și semnătura tradițională pe hârtie. Documentele semnate digital pot fi utilizate în instanță și în alte procese legale fără a fi necesară o semnătură fizică.

Semnătura digitală este esențială în lumea digitală de astăzi pentru că asigură autenticitateaintegritatea și non-repudierea documentelor și informațiilor digitale,  facilitează tranzacțiile electronice, îmbunătățește eficiența și reduce riscul de fraude sau modificări neautorizate.

Semnătura electronică calificată creată cu un Certificatul Digital Calificat are o vastă utilizare în relația cu autoritățile și nu numai:

  • În relațiile cu Instituțiile de Stat – Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF);
  • FOREXEBUG – Trezorerie;
  • Comisia Națională a Valorilor Mobiliare (CNVM);
  • Monitorul Oficial;
  • Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM);
  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC);
  • Decontările către Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate (CNAS);
  • Rețeta electronică certificată pentru CNAS și SIUI;
  • Depunerea și semnarea electronică a documentelor solicitate de Autorităţile Contractante din cadrul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP/SICAP);
  • Transmiterea raportărilor către Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private;
  • Depunerea documentelor pentru Fonduri Europene;
  • Depunere declarații la Fondul de Mediu.
    De asemenea, pentru semnarea oricăror alte documente care în mod tradițional sunt semnate olograf și transmise/depuse fizic.

Alege să beneficiezi de servicii profesionale, cu un înalt nivel de Securitate!

Opțiuni pentru achiziționarea semnăturii electronice:

*Prețul se va calcula la cursul BNR din data emiterii facturii proforme.

Transportul este GRATUIT pentru livrarea certificatelor digitale în aria de acoperire a Fan Courier.

*Prețul se va calcula la cursul BNR din data emiterii facturii proforme.

Transportul este GRATUIT pentru livrarea certificatelor digitale în aria de acoperire a Fan Courier.

*Prețul se va calcula la cursul BNR din data emiterii facturii proforme.

Transportul este GRATUIT pentru livrarea certificatelor digitale în aria de acoperire a Fan Courier.

Formular de CONTACT

    Pentru a vă putea înscrie prin intermediul acestui formular, trebuie să vă oferiți acceptul privind colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal.

    Sunt de acord cu colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal conform Politicii de confidențialitate

    ÎNTREBĂRI FRECVENTE:

    1. CE ESTE UN CERTIFICAT DIGITAL CALIFICAT?

    Certificatul Digital Calificat reprezintă o colecție de date în formă electronică,  ce confirmă identitatea unei persoane. Titularul unui certificat digital, reprezintă o persoana care deține un dispozitiv de creare a semnăturii electronice și care acționează fie în nume propriu, fie ca reprezentant al unui terț.

    2. DE CE SEMNĂTURA ELECTRONICĂ, CALIFICATĂ?

    • Eficiență crescută: economie de timp, de spațiu de depozitare, de resurse și de costuri
    • Siguranță: autenticitatea, integritatea și non-repudierea documentelor semnate, precum și identificarea semnatarului
    • Fluxuri 100% digitale: fluxurile de documente pot fi integral menținute în spatiul digital, prin transmiterea și arhivarea electronica ulterioara a acestora (arhivare electronica care presupune o reducere a costurilor de 67% comparativ cu arhivarea fizică)
    Pentru informații referitoare la obținerea Kit-ului de Semnătură Electronică:
    S.D.

    Simona Dodan

    Specialist în Relații Publice, media și consultant în comunicare. Este persoana care se ocupă de campanii și duce tratative cu partenerii media ai Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița.
    Expert implementare în cadrul Proiectelor cofinanțate din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.