You are currently viewing Comunicat: Seminarul de informare „Relațiile de muncă angajat/angajator”

Comunicat: Seminarul de informare „Relațiile de muncă angajat/angajator”

Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița, în parteneriat cu Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița și cu Filiala Dâmbovița a Corpului Experților Contabili a organizat, ieri, 11 martie 2021, seminarul de informare „Relațiile de muncă angajat/angajator”.

Seminarul s-a desfășurat online, pe platforma Zoom, pe parcursul a două ore, fiind alcătuit din prezentări ale specialiștilor din cadrul ITM Dâmbovița, urmate din sesiuni de întrebări și răspunsuri pe temele aflate în discuție.

Seminarul a fost moderat de Ștefania Stroică – director general al CCIA Dâmbovița și a debutat cu prezentări susținute de: președintele Camerei de Comerț Dâmbovița, Valentin Calcan, președintele CECAR Dâmbovița, Gabriela Anghel și inspectorul șef al ITM Dâmbovița, Marius Lixandru, care le-a mulțumit participanților și Camerei de Comerț Dâmbovița pentru inițiativă și organizare, manifestându-și speranța că, la finalul seminarului unele dintre cele mai frecvente probleme întâlnite de angajatori, în relațiile de muncă, vor fi lămurite.

Din partea ITM Dâmbovița au susținut prezentări și au răspuns întrebărilor inspectorii de muncă Mădălina Nițoi și Marian Petre și consilierul informatică Daniel Păduroiu. S-au dezbătut probleme privind telemunca, condițiile și limitele în carea aceasta se poate desfășura, responsabilitățile părților, obligativitatea suportării de către angajator a costurilor pe care aceasta le prevede, dar și ce trebuie să cuprindă contractul de muncă, sau actul adițional încheiat pentru trecerea la acest tip de activitate.

Un alt subiect, pentru care participanții au dovedit interes, în cadrul întrebărilor adresate, a fost modul de operare în Registrul General de Evidență a Salariaților a oricărei modificări, anterior intrării în vigoare a acesteia, ce tipuri de informații trebuie transmise în REVISAL de către angajatori, dar și ce trebuie să conțină dosarul personal al angajaților.

Contractele de muncă, modul în care acestea se întocmesc, se suspendă sau încetează au reprezentat un alt subiect al seminarului de informare. Cele mai multe întrebări adresate pe acest subiect au vizat probleme privind preavizul acordat angajaților, condițiile în care se poate renunța la acesta, implicațiile concediului fără plată, motivele pentru care se încetează suspendarea unui contract de muncă, dar și cazurile și condițiile în care se impune concedierea unui angajat.

Seminarul, primul organizat până acum, în această formulă, s-a bucurat de un real succes și de participarea a peste 80 de persoane.